Rysunek, dzięki któremu zapamiętasz o 29% więcej

Jak (i kiedy) dziwny rysunek może zwiększyć Twoją koncentrację i zdolność zapamiętywania informacji?

Po odpowiedź zapraszam do krótkiej prezentacji:

Znalazłeś w tym wartość?

Podziel się i pomóż innym także znaleźć ten materiał:

Zobacz również:
Komentarze (17):
  1. Zgmunt pisze:

    NIe!!! dwutysięczny dziewiąty, dwutysięczny był jeden. Chodzi zapewne o rok dwa tysiące dziewiąty czyż nie. Po takiej wpadce na początku straciłem chęć słuchania jakże ciekawego tematu 🙁

    • Damian Redmer pisze:

      Zły sposób mówienia dat to mój znak charakterystyczny 😉

    • Lukas pisze:

      Zgmunt…jak Ty tak szybko odpadasz to jak ty znajdujesz szczęście w życiu, jak się rozwijasz, jeśli szukasz wszędzie szukasz błędów ? be złośliwości, jestem ciekaw…

    • Krzysztof pisze:

      Czysta złośliwość z Twojej strony. Nic nie znacząca pomyłka jesteśmy ludźmi więc się mylimy. Dla mnie bardzo ładnie wyjaśniony temat , wymowy nie ma co się czepiać aby informacje się zgadzały.

  2. Park pisze:

    Mam dwa pytania co prawda nie związane z tematem prezentacji, ale myślę, że ciekawe.
    Pytanie nr 1: Planujesz kiedyś nagrać taki trochę inny film, w którym byś powiedział np. swoje początki z rozwojem osobistym, czy bywały chwile zwątpienia itp.? Tak w ogóle od ilu lat w tym „siedzisz”?
    Pytanie nr 2: Jakby jakiś człowiek mógł obejrzeć tylko 5 twoich prezentacji, to jakie byś mu polecił? 🙂

    • Damian Redmer pisze:

      1. Tak, ale raczej nie w ciągu najbliższego pół roku – jest za dużo (w mojej opinii) zbyt fascynujących odkryć, żebym miał mówić o sobie. Chociaż widzę, że prośby o to się zaczynają nawarstwiać, więc w końcu na pewno pęknę 😉
      2. Właśnie zainspirowałeś powstanie jednej z kolejnych prezentacji 😀 Super pytanie!
      Już Ci odpisałem na cały komentarz, przygotowałem listę 5 prezentacji, po czym zorientowałem się, że to MÓJ punkt widzenia. Wg mnie one są najważniejsze. A z chęcią poznałbym punkt widzenia Twój i pozostałych czytelników. Jakie prezentacje wy uznajecie za TOP 5 lub czego powinny dotyczyć filmiki, jaką wiedzę powinny zawierać by się w nim znalazły.
      Także wybacz, ale odpowiem Ci na pytanie w jednej z prezentacji (prawdopodobnie w ciągu najbliższych 4 tygodni), bo to super temat na dyskusję, która może zrodzić fajne owoce dla nas wszystkich i zainspirować tematy kolejnych filmików.

  3. Krystian pisze:

    Ciekawe badania, musze się przyznać że sam niejednokrotnie podczas długich rozmów telefonicznych kreśliłem dziwne szlaczki i nawet nie byłem do końca tego świadom dlaczego to robiłem. Właśnie teraz to sobie uświadomiłem.

  4. Piotr pisze:

    Haha Damian! Ci którzy są z Tobą długo już się zdążyli przyzwyczaić 😀
    Na prawdę fajny trick dający 29% więcej, a w stosunku do innych technik to sporo, a na dodatek jest banalnie prosta i przyjemna 🙂

  5. Jarosław pisze:

    Nauczyciele często karcą podczas lekcji uczniów, którzy rysują bazgroły, a z nagrania wynika, że powinni ich pochwalić za pilność i uwagę 🙂

    • Damian Redmer pisze:

      Haha… to zależy 😉 Bazgroły pomagają jeśli są połączone z chęcią zapamiętania i utrzymywania uwagi. Uczniowie często nie rysują zwykłych bazgrołów, tylko całe obrazy, wymagające dużo większego skupienia. Wtedy ewidentnie zajmują się rysowaniem, a nie słuchaniem. Trzeba więc uważać z pochwałami 😉

  6. W czasie nauki bardzo często próbujemy się skupiać i na siłę być produktywnym, jednakże najlepszą metodą jest właśnie relaks oraz konkretne przykłady na jakich możemy pracować. Gdy mamy te dwa elementy nauka staje się o wiele bardziej przyjemna i tak jak powiedziałeś, daje o wiele więcej w końcowym efekcie.
    Pozdrawiam

  7. mpmp pisze:

    No tak, ale czy jedno dwuminutowe badanie dowodzi temu, że bazgrolenie po kartce daje takie efekty? Jakieś dowody na to, że podczas godzinnego wykładu będzie tak samo?

    • Damian Redmer pisze:

      Przekazuję to co wiemy z badań na tę chwilę. Wszelkie przesłanki wskazują, że ten mechanizm powinien być względnie niezależny od czasu trwania wykładu, ale prawdą jest, że nie widziałem żeby na tę chwilę organizowano podobne badanie z np. godzinnym słuchaniem informacji. Jak się ukaże to pewnie zrobię aktualizację 🙂

  8. Joanna pisze:

    Byłam nauczycielem w szkołach średnich i wyżej oraz prowadziłam szkolenia. Wiem z doświadczenia, że ta metoda działa. Czasami intuicyjnie słuchacze coś tam rysują i dużo lepiej zapamiętują. Podobne metody stosował Dennison, bardzo przydatne w nauczaniu i koncentracji. Pozdrawiam
    Joanna

  9. Kamila pisze:

    Witam! Od momentu kiedy przypadkiem wpadłam na Twoje filmy na YT, zainteresował mnie temat samodyscypliny i ogólnie dróg na skróty w życiu, za co bardzo Ci dziękuję 🙂 Jestem jednak zupełnym amatorem w tej dziedzinie – czy mógłbyś mi polecić pozycje, strony itp. gdzie mogłam bym znaleźć więcej informacji na ten temat?
    Dzięki za Twoją pracę, bo odwalasz kawał dobrej roboty 😉
    Pozdrawiam !

    • Damian Redmer pisze:

      Wydaje mi się, że najbardziej pełne i praktyczne opracowanie wiedzy z samodyscypliny na podstawie badań jest na naszym Best You (http://best-you.pl/). Przynajmniej staram się żeby takim było, ale patrząc po wynikach uczestników, chyba nieźle to wychodzi 😉
      Ale gdybyś chciała książkę, to wydaje mi się, że najlepsze opracowania tematu znalazłem w „Handbook of self-regulation” i „Losing Control”.
      Absolutnie nie wyczerpują tematu, ale w tych pozycjach znalazłem najwięcej cennych informacji.

  10. Arek pisze:

    Dobre wyjaśnienie wykonywania bzdurnych rysunków na nudnych konferencjach. Faktycznie, rysując nie skupiamy się na innych poważnych tematach, słysząc w tle głos prelegenta.
    Niecierpliwie czekam teraz na następną prezentację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *